my-ayer

my-ayer

my-ayer
my-ayer

my-ayer

my-ayer

زنان چطور موفق میشوند؟

زنان در تمام دنیا نقش اساسی در توسعه اقتصادی و فضای کسب و کار کشور خود دارند. زنان با بهره‌گیری از خلاقیت ذاتی به پیشرفت کسب و کار کمک کرده و در راه اندازی کسب و کارهای نو و خلاقانه پیشرو هستند.مشارکت زنان در فعالیت های اقتصادی نه تنها در توسعه ظرفیت ها و توانایی های زنان، بلکه در فرآیند توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه نقش کلیدی داشته و دارد.

در سراسر جهان، زنان ثابت کرده اند می توانند رهبران موفقی برای کسب و کار باشند. در زیر برخی از توصیه های عملی برای تبدیل شدن به یک زن موفق در کسب و کار آورده شده است:

مراحل عمومی رسیدن به موفقیت زنان در کسب و کار

۱- علایق خود را دنبال کنید

علایق خود را در زندگی پیدا کنید و آن ها را دنبال کنید. برای پیشرفت در هر زمینه ای، شما باید کاری را انجام دهید که مورد علاقه ی شماست زیرا در زمان سختی ها، انگیزه و اشتیاق ادامه کار را خواهید داشت. شما باید نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید و دیدگاه واضح تری از اهداف خود در زندگی داشته باشید.

۲- با برنامه حرکت کنید

موفقیت در نتیجه برنامه ریزی طولانی مدت و کوتاه مدت است. یک برنامه خوب به شما کمک می کند تا زمان خود را کنترل کنید و بتوانید کارهای مورد نیاز را برای رسیدن به اهداف خود به موقع انجام دهید. شما پس از تعیین اهداف باید برنامه های روزانه،هفتگی،ماهیانه و سالانه برای رسیدن به این اهداف را بنویسید.

۳- ارتباطات خود را افزایش دهید

ایجاد ارتباطات و روابط متقابل با دیگر متخصصان بسیار سودمند است و این امکان را برای شما فراهم می کند تا مباحث حوزه کسب و کار خود را بیاموزید، از پیشرفت های جدید در زمینه کسب و کار مطلع شوید و یا راه حل مشکلاتی که در کار برای شما بوجود می آید را پیدا کنید. شبکه ارتباطی می تواند ابزاری مناسب برای شما و حرفه شما، در زمان حال و سالهای آینده باشد.

۴- خلاق باشید

خلاقیت شامل راه های نوآورانه و در عین حال موثر برای مقابله با مشکلات و ارائه دیدگاهی منحصر به فرد می باشد.هنگام مواجه با مشکلات، از یک برگه کاغذ استفاده کنید، در مورد راه حل های احتمالی فکر کنید و چیزهایی را که به ذهن شما می آید بنویسید. سعی کنید ذهن خود را از چنگال واقعیت آزاد کنید و راه حل هایی نو و خلاقانه بنویسید.

۵- مشتاق یادگیری باشید

شما با هر سطح دانشی که باشید، مطمئن باشید مطالب بسیاری وجود دارد که هنوز نمی دانید و باید شروع کنید به یادگیری آن ها.

نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و دائما در حال تلاش برای بهبود آنها باشید. حتی زمانی که به توانایی های خود اطمینان دارید، همیشه باید تلاش کنید که مهارت های خود را افزایش دهید. هر اندازه می توانید از افراد اطراف خود بیاموزید و مشورت بگیرید. از مطالعه کتاب ها و مجلات برای افزایش دانش و بهبود تصمیم گیری یا مهارت های فردی غافل نشوید.

۶- همیشه در تلاش باشید

صرف نظر از اینکه چه فرصت هایی برای شما به دست می آیند یا چه میزان تجربه و دانشی داشته باشید، کلید شماره ۱ موفقیت، سخت کار کردن است. هنگام کار کردن، بر روی کار خود تمرکز داشته باشید و از حواس پرتی پرهیز کنید.برای موفقیت، شما نیاز به پشتکار دارید. از شکست نترسید و به یاد داشته باشید که تا اشتباه نکنید چیزی یاد نمی گیرید.

برای موفقیت در کسب و کار باید از منطقه امن و راحت خود بیرون بیایید و برای دستیابی به اهداف خود باید خود را مقابل مشکلات و خطرات قرار دهید. هر موفقیت فردی اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و شما را تشویق می کند تا بیشتر تلاش کنید. حتی زمانی که هیچ چیز مطابق میل شما نباشد، به یاد داشته باشید که این پایان جهان نیست و شما می توانید دور بعدی بهتر باشید.بنابراین قوی و شجاع باشید.

منبع: فیکسون

از دید روانشناسی چند نوع خیانت داریم؟

خیانت و بی‌وفایی در جوامع امروزی بسیار شایع و رشد زیادی در سالیان اخیر داشته است. در این مقاله ابتدا به تعریف خیانت و سپس انواع خیانت و پیامدهای آن می‌پردازیم.

انواع خیانت کدامند؟

در منابع علمی موجود، بی‌وفایی و خیانت‌های زناشویی دسته‌بندی شده است. به طور کلی، می‌توان انواع خیانت‌های زناشویی را بر روی یک طیف در نظر گرفت، طیفی که یک سر آن بی‌وفایی‌های عاطفی قرار دارد و سر دیگر آن خیانت‌های جنسی. این دیدگاه، بی‌وفایی و خیانت را به سه دسته همراه با طبقه‌بندی‌های فرعی تقسیم می‌کند که عبارتند از:
۱. خیانت‌های عاطفی: در این نوع از بی‌وفایی عاطفی، یکی از زوجین به دلایل مختلف، مشکلات یا مسائل عاطفی فرد و خانواده را بیش از آنکه با همسرش مطرح کند، با فرد دیگری خارج از خانواده‌اش در میان می‌گذارد و از او حمایت عاطفی می‌جوید. در واقع فرد غریبه‌ای تکیه‌گاه عاطفی همسر پیمان‌شکن و بی‌وفا می‌شود. بی‌وفایی‌های عاطفی اشکال فرعی مختلفی دارد که از این قرارند: ارتباط از طریق اینترنت، ارتباط در محیط‌های کار یا ارتباطات تلفنی.
۲. خیانت‌های جنسی: خیانت جنسی به معنای روابط جنسی مرد یا زنی دارای همسر با جنس مخالف است که غریبه می‌باشد. این خیانت در همه فرهنگ‌ها و تمام اعصار امری ناپسندیده تلقی شده است.
۳. خیانت‌های مرکب: خیانت‌های مرکب شکل ترکیبی بی‌وفایی‌های عاطفی و خیانت‌های جنسی است. همان‌گونه که پیش از این گفته شد، اگر دو نوع خیانت دیگر (عاطفی و جنسی) را دو سر طیف بی‌وفایی و خیانت در نظر بگیریم، می‌توان خیانت ترکیبی را در این دیدگاه حد وسط منظور کرد و از همین جا شاید بتوان نتیجه گرفت که این نوع خیانت احتمالاً فراوان‌تر از دیگر اشکال آن است. مسیر پیموده شده در این نوع خیانت را می‌توان به شکل روشن‌تر از انواع دیگر ردیابی کرد. به این ترتیب که فرد خیانتکار یا در آغاز درگیر مسائل عاطفی شده و در نهایت به مسائل جنسی کشیده می‌شود، یا ابتدا صرفاً درگیر امور جنسی می‌شود و سپس در ارتباطش جنبه‌های عاطفی پدیدار می‌شود.
4.خیانت تصادفی: این نوع خیانت قرار ملاقات بدون برنامه‌ریزی است که از یک رابطه‌ی عشقی و صمیمانه ناشی می‌شود. این نوع رابطه وقتی اتفاق می‌افتد که زوجین تنها هستند. در حال مسافرت‌اند، وقتی مشکلاتی در خانه دارند یا وقتی همسرشان به دلیل مشکلات جسمی و پزشکی، حاملگی یا به دلایل دیگر در دسترس نیست.
۵. با چند زن رابطه داشتن (زن‌بازی کردن): با چند زن رابطه داشتن باعث شکل‌گیری یک پیشه سرگرم‌کننده در روابط نامشروع شده است که تقریباً شبیه سرگرمی و تفریح معمولی برای آنها است.
۶. رابطه نامشروع رمانتیک: این نوع رابطه به خاطر عاشق کسی شدن و در دام عشق کسی افتادن به وجود می‌آید. رابطه نامشروع رمانتیک خطرناک است و به افرادی که درگیر آن می‌شوند به اندازه کافی صدمه و آسیب می‌زند.
۷. رابطه نامشروع براساس توافقات زناشویی: در این خیانت‌ها هر دو نفر به طور آشکار یا ضمنی توافق می‌کنند که روابط نامشروع بیرون از خانه داشته باشند.

منبع: drmahdiyehasadi

مزایای استفاده از نوروفیبدک برای سلامتی مغز چیست؟

فرضیه نوروفیدبک این است که مغز با برق کار می‌کند و اگر ولتاژ این برق کمتر یا بیشتر از حد استاندارد باشد شخص دچار آسیب می‌شود.

برای همین مغز را بررسی کردند و امواجی را در مغز شناختند به نام‌های:

  • آلفا
  • بتا
  • گاما
  • دلتا و
  • فتا

این مسئله مثل برق شهری است.

یعنی در برق شهری در ایران اگر ولتاژ بیشتر از ۲۲۰ ولت یاشد وسیله را می‌سوزاند و اگر کمتر باشد وسیله کار نمی‌کند.

حالا ما باید وسیله‌ای را داخل مغز بگذاریم که بتواند این ولتاژ را کنترل کند تا بیشتر یا کمتر نشود و در دامنه استاندارد بماند.

نوروفیدبک در فارسی به معنی «پسخوراند زیستی» است

سپس نام‌های دیگری گذاشتند مثل ورزش مغز، آینه مغز، تمرین ذهنی و… تا معنی کار روانی از روی این درمان برداشته شود.

بنابراین سخت‌افزارهایی تعبیه کردند که امواج مغزی را ثبت می‌کند و کار نوار مغز را انجام می‌دهد.

بعد از آن به راه‌هایی رسیدند که بتوانند امواج مغزی را تجزیه و تحلیل کنند.

مثل اینکه ما روبروی آینه ایستاده باشیم هرچه آینه صاف‌تر باشد بهتر و با کیفیت‌تر نشان می‌دهد.

سیستم نوروفیدبک را به مغز می‌دهیم در واقع این آینه را در برابر مغز قرار می‌دهیم تا بتواند خودش را ببیند

برای مغز این کار لذت‌بخش است سپس امواج گرفته شده از مغز وارد کامپیوتر می‌شوند.

بنابر موج هر شخصی، یک سری تنظیماتی صورت می‌گیرد و دستگاه بنا به آن امواج گرفته شده از شخص تکلیفی به مغز می‌دهد.

مثلا در کامپیوتر به شخص نشان می‌دهیم که سه قایق انیمیشن وجود دارد.

که یکی خود شخص است و دو تای دیگر رقبای او هستند ما به فرد می‌گوییم که باید راهی پیدا کنید که سرعت قایق را بیشتر کنید.

اگر بتواند که باید آن را تکرار کند و اگر نتواند باید با تمرکز و آرامش به صفحه مانیتور نگاه کند.

مغز بعد از چند جلسه خودش را هماهنگ می‌کند.

یعنی مغز در آن واحد باید تعادل خود را حفظ کند تا صحیح به مقصد برسد.

از آن به بعد خود فرد به این نتیجه می‌رسد که دیگر می‌توانم خودم را کنترل کنم و به کمک کسی احتیاج ندارم که همه این‌ها با تمرین امکانپذیر است.

این تمرین‌ها در فرد شرطی‌سازی می‌شود و در تمام موارد زندگی می‌تواند به کار بگیرد.

خدمات نوروفیدبک در مراکز مشاوره ای مانند کلینیک روانشناسی دکتر فرناز فریدی ارائه می شود.

منبع: سایت روانشناسی ویکی روان