my-ayer

my-ayer

my-ayer
my-ayer

my-ayer

my-ayer

مشاوره روانشناسی آنلاین برای طلاق گرفتن در ویکی روان

مشاوره پیش از طلاق یک فرآیند اجباری برای تمام زوج هایی است که فکر می کنند زندگی مشترک آنها به پایان رسیده است! در واقع مشاوره قبل از طلاق یکی از رایج ترین انواع جلسات مشاوره روانشناسی است که توسط متخصصی به نام "مشاور طلاق" انجام می گیرد. در طی فرآیند مشاوره طلاق؛ زوج ‌ها می ‌توانند تصمیم بگیرند که آیا زمان طلاق فرا رسیده است یا خیر؟

با کمک یک مشاور طلاق خوب، زوجین در طی جلسه مشاوره روانشناسی آنلاین یا حضوری یکدیگر ملاقات می ‌کنند تا تصمیم بگیرند که آیا طلاق تصمیم درستی است یا خیر و این تصمیم مهم چه مراحلی دارد؟ این در حالی است که مشاوره قبل از طلاق، نکات متفاوتی را به هر فرد پیشنهاد می ‌دهد تا به بهترین نحو تصمیمشان را اتخاذ کرده و آن را پیش ببرند.

طلاق یک روند طولانی و دشوار است، مشاوره طلاق آنلاین یا حضوری به زن و شوهر کمک می‌ کند سلامت روان خود را متعادل نگه دارند و آنها را از مشکلات احتمالی در آینده آگاه می ‌کند. اگر دارای فرزند هم باشند، طی کردن جلسات مشاوره قبل از طلاق ضروری است زیرا در هر روند طلاق، فرزندان بیشتر صدمه می بینند.

لینک منبع: https://www.wikiravan.com/consultation/divorce

  

مشاوره طلاق چیست؟

ما زوج ‌های زیادی را می ‌بینیم که با این تصمیم، دست و پنجه نرم می ‌کنند و اغلب در آستانه طلاق هستند. مشاوره طلاق آنلاین به کاهش استرس زیادی که در طول روند طلاق گرفتن صورت می‌گیرد، کمک می ‌کند؛ به ویژه مواردی مانند حضانت فرزند، امور مالی، نحوه طی کردن روند طلاق گرفتن و غیره.

اگر می خواهید بهترین استفاده را از مشاوره آنلاین طلاق در ویکی روان ببرید، ابتدا باید بدانید مشاوره طلاق چیست و چرا باید از آن استفاده کنید. لذا در این مطلب سایت ویکی روان، در مورد اینکه

  • مشاوره طلاق چیست؟
  • در مشاوره طلاق چه می گویند؟
  • مشاوره طلاق چند جلسه است؟
  • در جلسه مشاوره طلاق چه بگوییم؟
  • هزینه مشاوره طلاق چقدر است؟

مفصل صحبت خواهیم کرد.

منظور از مشاوره پیش از طلاق چیست؟

وقتی یک زن و شوهر متوجه شوند که ازدواج آنها دیگر کارساز نیست و تصمیم بگیرند که به آن پایان دهند، به یک مشاور طلاق آنلاین یا حضوری مراجعه می ‌کنند و وضعیت خود را توضیح می ‌دهند. مشاور طلاق خوب، به آنها کمک خواهد کرد تا این روند را برنامه‌ ریزی و تسهیل کنند و به آنها آموزش می ‌دهد که چگونه به شیوه ‌ای صلح‌ آمیز ارتباط برقرار کنند تا بتوانند بهترین راه‌ حل‌ها را برای مشکلات پیش رو پیدا کنند.

می دانید که بسیاری از زوج ‌ها در آستانه طلاق قرار دارند و با این شرایط به مدت چندین سال با هم زندگی می‌ کنند. برخی از آنها توان مالی شرکت در جلسات مشاوره آنلاین طلاق یا حضوری را ندارند و برخی دیگر به مزایای آن اعتقاد ندارند.

ابتداف بهترین کار برای زن و شوهری که قصد جدایی دارند مراجعه به جلسات مشاوره روانشناسی زوج درمانی آنلاین یا حضوری است. مشاوره ازدواج (زوج درمانی) اثبات شده است و بسیاری از روابط را نجات داده است.

بهترین کار برای یک زوج این است که بلافاصله بعد از بروز مشکلات به یک مشاور ازدواج و متخصص زوج درمانی مراجعه کنند. اگر زوج‌ درمانی موثر نباشد و آنها هنوز نیاز به جدایی داشته باشند، پس خود مشاور می‌ تواند طلاق را پیشنهاد کرده و مشاوره قبل از طلاق را ادامه می ‌دهد.

با این حال، یک مشاور طلاق خوب هرگز از کنار هم بودن زن و شوهر دست نمی ‌کشد و مشاوره تشخیص را در مورد آنها امتحان می‌ کند تا شاید امیدی برای بازگشت وجود داشته باشد!

انواع مشاوره روانشناسی طلاق چیست؟

حالا که متوجه شدیم منظور از مشاوره طلاق چیست باید به انواع آن بپردازیم. در کل مشاوره جهت طلاق به دو نوع انجام می شود:

  1. مشاوره طلاق آنلاین
  2. مشاوره حضوری طلاق

1- مشاوره طلاق آنلاین

بله، مشاوره طلاق اینترنتی یکی از پرمخاطب ترین انواع مشاوره برای طلاق است. در این شیوه مشاوره روانشناسی، دیگر محدودیت های جغرافیایی یا دسترسی به مشاور مناسب وجود ندارد و می توانید از هر جا با مشاور طلاق آنلاین خود جلسات مشاوره تصویری و صوتی برگزار نمائید.

برای مثال مشاوره آنلاین طلاق در سایت ویکی روان توسط بهترین و باتجربه ترین متخصصین این حوزه انجام می شود و به دلیل تصویری بودن (در صورت نیاز می توانید جلسه صوتی داشته باشید) اثربخشی بسیار بیشتری نسبت به مشاوره طلاق تلگرام (مشاوره تایپی) دارد.

در مشاوره طلاق تلگرام که یکی از انواع مشاوره اینترنتی برای طلاق است، ارتباط بین مراجعین و مشاوره از طریق تایپ کردن برقرار می شود و در بیشتر موارد جلسه مشاوره روانشناسی به نتیجه دلخواه ختم نمی شود.

2- مشاوره حضوری طلاق

از دیرباز مردم از جلسات مشاوره برای طلاق به شکل حضوری استفاده می کردند. در این شکل جلسات مشاوره روانشناسی، زوجین با مراجعه حضوری در دفتر مشاوره یا کلینیک های روانشناسی به صورت رو دررو با متخصص مشاوره پیش از طلاق صحبت می کنند.

مشاوره آنلاین طلاق چطور انجام می شود؟

مشاور روانشناس در جلسات مشاور طلاق آنلاین و حتی حضوری، محیطی را ایجاد می ‌کند تا زوج ‌ها درک بهتری از یکدیگر داشته باشند. همچنین به آنها کمک می‌ کند تا به این درک متقابل برسند که آیا طلاق راه حل نهایی برای مشکلات زناشویی آنها است یا خیر و آخرین تلاش خود را برای نتیجه دادن ازدواجشان داشته باشند.

مشاوره قبل از طلاق یک فرآیند فشرده کوتاه ‌مدت است که از ۱ تا ۵ جلسه ادامه دارد.

روشهای استفاده شده بعضا به طرفین درگیر کمک می ‌کند تا در تصمیم خود تجدید نظر کنند و طلاق را لغو کنند. اگر این کار را بکنند، درمان منظم در قالب جلسات مشاوره ازدواج ادامه می ‌یابد تا زمانی که این زوج به درمان بیشتری نیاز نداشتته باشند.

طلاق یا مشاوره؟ کدام راه حل مفیدتر است؟؟؟

امروزه بیشتر زوج‌ ها قبل از ملاقات با وکلای طلاق، مشاوره قبل از طلاق را ترجیح می ‌دهند. در حقیقت، خوشبختانه نیمی از افرادی که مشاوره قبل از طلاق را انتخاب کرده‌ اند، از طلاق منصرف می شوند. چون با کمک یک مشاور طلاق خوب و حرفه ای، به خوبی می توانند مشکلاتی که از آن غافل بودند را شناسایی و برای همیشه درمان کنند.

مهم ترین مزایای طلاق چیست؟

در حال حاضر به دلیل مزایای مشاوره پیش از طلاق، با اعزام زوجین برای شرکت در جلسات مشاوره قبل از طلاق در کشورمان اجباری شده است. به همین دلیل هر روز استقبال مراجعین به خدمات مشاوره طلاق آنلاین بیش از پیش می شود. در جلسات مشاوره طلاق اینترنتی هر دو طرف موظفند به سوالات مشاوره قبل از طلاق درست پاسخ دهند، در غیر این صورت کل این جلسات اتلاف وقت خواهد بود و نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

در واقع مشاوره قبل از طلاق، ازدواج را از فروپاشی نجات می ‌دهد. بنابراین، قبل از اینکه تصمیم بگیرید به ازدواج خود پایان دهید، می توانید مشاور طلاق آنلاین خود را در ویکی روان انتخاب و از هر جای دنیا به صورت تصویری و صوتی جلسه مشاوره طلاق آنلاین برگزار نمائید.

جلسه آنلاین مشاوره قبل از طلاق یک محیط هدایت ‌شده را فراهم می ‌کند که در آن زوجین می ‌توانند در مورد مشکلاتشان با هم صحبت کنند و در مورد طلاق تصمیم بگیرند و به زوج ‌ها کمک می‌ کند تا آنچه را که از رابطه می‌ خواهند را در نظر بگیرند و بعد تصمیم به طلاق بگیرند.

اگر زوجین فکر کنند که می خواهند ادامه دهند، می‌ توانند از مشاوره ازدواج استفاده کنند، جایی که هدفش اصلاح و تغذیه رابطه است. اگر تصمیمشان طلاق است، مشاور طلاق، این زوج را با فرآیند طلاق آشنا می ‌کند. در ادامه به 3 مورد از مهم ترین جنبه های مشاوره طلاق آنلاین یا حضوری اشاره می کنیم:

1- ارتباط مدیریت شده و هدفمند

ایجاد ارتباط مدیریت شده، مهمترین چیزی است که مشاوره قبل از طلاق به آن کمک می کند. به دلیل جریحه‌ دار شدن احساسات به خاطر طلاق، برقراری ارتباط بین زن و شوهر ممکن است دشوار باشد. یک مشاور طلاق خوب و حرفه ‌ای در طول این گفتگوی بسیار سخت، مشوق ارتباط متمدن و مفید بین این دو نفر خواهد بود. به همین ترتیب، مشاوره پیش از طلاق باعث بروز ارتباط منطقی و حساب شده بین آنها می شود تا بهترین تصمیم را بگیرند.

2- مشاوره با یک فرد متخصص

شاید بتوان این مورد را از مهم ترین مزایای مشاوره پیش از طلاق دانست. یکی از مفیدترین مزایای مشاوره روانشناسی طلاق، داشتن یک مشاور باتجربه و تحصیلکرده است که زن و شوهر را با عبارت «چه اتفاقی می ‌افتد» آشنا می کند.

بر اساس آمارهای موثق، پشیمانی یکی از مهمترین عواقب طلاق است. در واقع مشاوره روانشناسی طلاق به این امر کمک می ‌کند که زوج ‌ها با تصمیم خود در این زمان بسیار دشوار احساس آرامش بیشتری کنند و بهترین تصمیم را اتخاذ نمایند.

3- فرزندان در آرامش بیشتری هستند

کمتر طلاق با آرامش اتفاق می افتد، و چه کسی در این بین بیشترین آسیب را می بیند؟  مسلما جواب "فرزندان" است.

یکی از دشوارترین کارهایی که زن و شوهر در طی طلاق انجام می ‌دهند، کمک به فرزندانشان است. بسیاری از سوالاتی که در جلسات مشاوره پیش از طلاق آنلاین یا به شکل حضوری شنیده می‌ شود، عبارتند از:

  • چگونه با فرزندانم در مورد طلاق صحبت می‌کنم؟
  • بهترین استراتژی‌ های حضانت فرزند چیست؟
  • چکار کنم بچه ها آسیب نبینند؟
  • آیا می توان طلاق را بدون آسب به بچه ها انجام داد؟

مشاوره طلاق توافقی به شما کمک می ‌کند تا به برخی از مهمترین سوالات درباره زندگی فرزندانتان پس از طلاق پاسخ دهید. والدین و مشاور طلاق، با کمک هم و با یک استراتژی این موضوع را به کودکان به می‌ گویند و به درک آنچه در حال رخ دادن است کمک می ‌کنند. همچنین مشاور طلاق آنلاین، با والدین طرحی را تعیین می‌ کند که اولویت اول باید فرزندان باشد و کمترین آسیب به آنها وارد شود.

به همین دلیل انجام مشاوره طلاق توافقی برای والدین ضروری و حتمی می باشد.

از مشاوره قبل از طلاق چه انتظاری می‌ توان داشت؟

مشاوره پیش از طلاق با هر طرف متقاضی جدایی برگزار می شود و پس از طی جلسات مشاوره، می‌ت وانید انتظار داشته باشید که:

1- ارتباط بهتری بین دو طرف صورت بگیرد. اغلب اوقات زوجین حتی نمی ‌توانند با یکدیگر صحبت و تصمیمی واحد برای زندگی خود اتخاذ کنند، بنابراین مشاوره آنلاین طلاق به آنها کمک می‌ کند تا مکالمه عادی داشته باشند تا بهتر تصمیم گیری نمایند.

2- صحبت مسالمت آمیز و متمدنانه درباره مشکلات احتمالی در روند جدایی زوجین بسیار مهم است. یادگیری برقراری ارتباط (در حالی که بر خود کنترل دارید) با یکدیگر به آمادگی روند طلاق کمک می‌ کند. اگر کاری باشد که هیچ کس نمی ‌خواهد آن را انجام دهد و باید انجام شود، پس چرا این کار را با آرامش انجام نمی‌ دهید؟

3- یافتن بهترین راه برای رفاه فرزندان دیگر کاری است که مشاور طلاق آنلاین انجام می دهد. کودکان الویت اول هستند و حتی اگر والدین نتوانند مشکلات خود را حل کنند، مشاور در جلسه مشاوره خانوادگی آنها را تشویق خواهد کرد که کمی بیشتر برای بچه‌ ها تلاش کنند. امیدواریم اهمیت بچه ها را درک کنید!

4- برنامه ‌ریزی و یافتن سالم‌ ترین و آسان‌ ترین راه برای طی روند طلاق بزرگ ترین کاری است که جلسات مشاوره برای طلاق انجام می دهد. حتی  زوج‌ های متاهل خوشبخت نیز گاهی با هم دعوا می ‌کنند اما برای زوج ‌هایی که می خواهند طلاق بگیرند، بحث کردن های طولانی و فرسایشی بسیار رایج است. مشاوره پیش از طلاق به آنها کمک خواهد کرد برنامه ‌ریزی کنند و به راحتی برای طلاق آماده شوند.

در واقع نقش جلسات مشاوره آنلاین طلاق، ایجاد آسان ترین و کم هزینه ترین راه ممکن برای زوج هایی است که قطعا باید از هم جدا شوند. این کاری است که اکثر افراد به خودی خود نمی توانند انجام دهند!

بنابراین، قبل از اینکه به طلاق فکر کنید، ابتدا به دنبال "مشاوره قبل از طلاق " بگردید و برای آخرین بار به ازدواج آشفته خود فرصت دهید.

لینک منبع: https://www.wikiravan.com/consultation/divorce

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.